עסקה טובה

 
 
 
   
 
הדברת פרעושים – כל הטיפים

הדברת פרעושים

הדברת פרעושים – כל הטיפים דם כאשר אין לכם חיות מחמד כלל בתוך הבית, ייתכן כי תצטרכו להדביר אותו מפרעושים. מספיק 1-2 שכנים מאכילי חת


פורסם: 1/24/2016

מאמר זה שייך לקטגוריית טיפים

הדברת פרעושים – כל הטיפים

 
דם כאשר אין לכם חיות מחמד כלל בתוך הבית, ייתכן כי תצטרכו להדביר אותו מפרעושים. מספיק 1-2 שכנים מאכילי חתולים וסכנת הפרעושים (ובייחוד אם אתם והם גרים בבתים פרטיים – וההאכלה מתבצעת בחצר) עלולה להיות גם נחלתכם. מה התסמינים? גירודים עזים מבלי לשמוע זמזומי יתוש, ופצעי גירוד קטנים מאד, בגודל פחות ממילימטר – לעתים, בצבע אדום כהה המזכיר פצעי בגרות. זה סימן שיש פרעושים כרגע בבית שלכם.
 
מציאת פרעושים בודדים בדירה או בחצר – משמעותה עשרות אלפי פרעושים או פרעושים רדומים
 
מהם פרעושים ומהם פרעושים רדומים? פרעושים הם חיות עוקצות שעברו את כל תהליך הגדילה האבולוציוני שלהם מרגע שהם נולדו. תאים רדומים הם פרעושים שנמצאים בשלבי גדילה שעוד לא עושים אותם פרעושים פעילים: בתוך הביצים, זחלים לבנים או גלמים. פרעוש נוצר בשל כך שזחל לבן בוקע מביצת הפרעוש, גדל כעבור 2-5 שבועות ונהפך לגולם שתלוי על קיר, או מונח על רצפה. שבועיים של חיים בגולם מסתיימים ביציאת פרעוש בוגר, אך לעתים הפרעוש עלול לצאת גם לאחר שבועות רבים, ולעתים הוא יוצא רק בהינתן פונדקאי שחולף ממש בסביבה: אדם, כלב או חתול. באשר לביצים שבוקעות: באזורי לחות הן בוקעות יותר מהר מאשר באזורים בהם החום הוא יבש. נקבת פרעוש יכולה להטיל 10-18 ביצים בהטלה בדידה, ו- 400-2,000 ביצים במהלך חייה. לכן, בית שיש בו פרעושים הוא בית שיש בו, הלכה למעשה, עשרות אלפים מהם, גם אם לא כולם פעילים.
 
התנהלות לפני הדברת פרעושים
 
הורידו מהמיטה סדינים, כרבוליות, ציפות שמיכה, ציפיות כרית וכבסו בדים אלה. נערו שטיחים ובמידת הצורך – שלחו אותם לניקוי מקצועי. הורידו יריעות וילון, בדי LONGהתלויים על הקירות וכד' – וכבסו אותם על פי הוראות היצרן. החזירו את הבדים כשהם נקיים ומצוחצחים. בכך, דיללתם את כמות הפרעושים מהדירה באופן משמעותי בטרם הזמנת ההדברה שתגמור את ההלל. מיותר לציין ששום הדברה ירוקה או סביבתית לא תעזור במקרה כזה. חובה להזמין הדברת ריסוס קטלנית ולהכין את הבית לפני כן: להוציא מזון מארונות הבית, להרחיק ילדים וטף, וגם – חיות מחמד יש לפנות מהבית.

התנהלות במהלך ההדברה
 
הובילו את המדביר לאזורי סיכון בבית כגון חצרות ואזוריפ בהם זוהו הרבה פרעושים. אם יש לכלב או לחתול מלונה או מקום מגורים קבוע – דווחו עליו שכן משם יכול להיות שכל הנחיל מגיע. ליתר ביטחון – ירסס המדביר גם באזורים מחוץ לבית שלכם, כמו אזורי האכלת חתולים (לכן אם אתם יודעים מי השכנים מומלץ להודיע להם שימצאו מקום חלופי) על מנת שגם בסביבת ביתכם לא יהיו פרעושים.

התנהלות לאחר ההדברה
 
התחילו לחזור לבית אך עשו זאת בהדרגה ועל פי הוראת המדביר. מומלץ, בהינתן שיש לכם איפה לגור – לגור שם בזמן שתשאירו חלונות פתוחים להתנדפות חומרי ההדברה. במקרה כזה, כבר כעבור 3-4 ימים (או על פי הוראה אחרת של מדביר) ניתן יהיה לחזור הביתה.